Veréb Szilvia

Gyerekkorom óta érdekel, hogy az iskola, a társadalom, a világ milyen hatást gyakorol ránk. Ez a hatás és kölcsönhatás foglalkoztatott akkor is, amikor környezetmérnöki tanulmányaim zárásaként 2012-ben diplomamunkámban az oktatás hallgatókra gyakorolt hatását vizsgáltam. Az előbb említett irányba a természet szeretete vezetett el, ám idővel fokozatosan a szociális szféra felé fordultam. Kezdetben a környezeti nevelés érdekelt, majd 2011 után egyre többet foglalkoztam hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyerekekkel.

Számos szociális fókuszú (mentálhigiéné, konfliktuskezelés, szociális inklúzió, waldorf pedagógia, tréner, szociális színház, drámapedagógia stb.) képzésben vettem részt itthon és külföldön – pl. Franciaországban, Portugáliában – egyaránt. Évekig jártam Borsod megyei szegregátumokba gyerekek számára foglalkozásokat tartani, önkénteskedtem csepeli gyermekotthonban, dolgoztam a Máltai Szeretetszolgálat monori tanodájában, illetve a csepeli Kompánia Alapítványnál. Jelenleg is a Kompánia tanodában dolgozom hátrányos helyzetű gyermekek mentoraként, valamint drámapedagógusként.

Saját hosszú és változatos módszerekkel (kineziológia, egyéni terápia, bodywork, művészetterápia) kísért önismereti utam vezetett el a pszichodrámához is, amibe beleszerettem és egyre erősödött az, ami mára meggyőződéssé formálódott bennem. Úgy gondolom, az önmagunkkal való kapcsolatunk, saját működésünk egyre mélyebb megismerése jelentős pozitív hatást gyakorol életminőségünkre függetlenül attól, miben vagyunk tehetségesek, mi az érdeklődésünk, hová születtünk, merre tartunk. Az évek során megszületett bennem az igény, hogy a fiatal generáció tagjait is tudjam segíteni önmaguk megismerésében, erőforrásaik felfedezésében. Ez a szemlélet hajtott az évek során a különböző – mégis egy irányba mutató – képzések felé és ösztökélt arra, hogy fejlesszem magam a drámapedagógia, illetve gyermekpszichodráma területén.

inSpirál Stúdió